od 23. do 31. 12. 2024 je kancelář OHK (CZECHPOINT) ZAVŘENÁ.
Aktuálně očekáváme dodání technické specifikace, přičemž současně probíhá příprava řešení, která umožní integraci eDokladů do formulářů na Czech PONT. S touto implementací se počítá od 1. 1. 2025.
Ztotožňovat pomocí eDoklady na kontaktních místech veřejné správy Czech POINT je
od 1. 7. 2024 povinné pouze u povinných subjektů – kraje a obce s rozšířenou
působností.
Od 1.1.2024 dochází ke ZVÝŠENÍ poplatků za provedení legalizace podpisu z 30 Kč na 50 Kč za každý legalizovaný podpis.
ZDE naleznete aktualizovanou podobu ceníku služeb Kontaktního místa veřejné správy HKČR.
Základním předpokladem rozvoje novodobé společnosti, tedy i státu, je proces digitalizace. Stát proto k 1. 1. 2023 „opustí“ mnohdy nákladný a komplikovaný způsob komunikace s podnikateli prováděný z jeho strany zejména písemnou cestou a zřídí všem podnikatelům automaticky, tj. ze zákona, datovou schránku.
K čemu že dojde k 1. 1. 2023? – Podnikající fyzické osoby, ale i nepodnikající právnické osoby se v prvním čtvrtletí příštího roku dočkají významné změny. Bude jim automaticky zřízena datová schránka, a to na základě již dříve schválené novely zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
..víceO dávku mimořádného příspěvku ve výši 5000,- Kč na dítě je možné osobně požádat:
1) od 15. srpna 2022 na určených kontaktních místech veřejné správy: krajské úřady, matriční úřady, obecní úřady a úřady městských částí nebo městských obvodů.
2) od 1. října 2022 na kontaktních místech CzechPoint České pošty.
Na jiných kontaktních místech CzechPointu NEBUDE, dle zákona č. 196/2022 Sb. , služba poskytována.
Z výše uvedeného vyplývá, že kontaktní místa CzechPointu Hospodářské komory tuto službu poskytovat NEBUDOU.
O příspěvek lze žádat od 15.8. také online formou.
Více informací najdete na portálu MPSV:
https://www.mpsv.cz/web/cz/jednorazovy-prispevek-na-dite
nebo v tomto dokumentu: https://www.mpsv.cz/documents/20142/2786931/otazky_odpovedi_A4_final.pdf/
Od 1.2.2017 poskytujeme novou službu tzv. ZPROSTŘEDKOVANOU IDENTIFIKACI. Cena za vydání listiny je 200,- Kč.
Služba Zprostředkovaná identifikace vychází ze zákona č. 253/2008 Sb., který řeší opatření zabraňující zneužívání finančního systému k legalizaci výnosů z trestné činnosti. Pokud účastník obchodního vztahu musí prokázat svoji totožnost tzv. "tváří v tvář" a přitom se k určitým obchodním jednáním nemůže dostavit osobně, tak právě v těchto případech lze s výhodou využít služby Zprostředkované identifikace. Účelem této služby je tedy, za podmínek stanovených zákonem, jednoznačně identifikovat osoby obchodního vztahu a tím zamezit nelegálním tokům peněz, které by mohly pocházet z trestné činnosti prostřednictvím fiktivních osob či firem.
..víceOd 6.8.2015 poskytujeme novou službu – VÝPIS SNÍMKU Z KATASTRÁLNÍ MAPY. Pokud budete potřebovat při nákupu či prodeji pozemku nebo domu doložit snímek z katastrálních map, už nemusíte pro ně chodit na katastrální úřad. Cena výpisu je 90,- Kč za jeden snímek.
..víceNabídku služeb, které poskytuje Okresní hospodářská komora v Prostějově v rámci Ověřovatelské kanceláře CEZCHPOINT, naleznete ZDE
Od 1. července 2009 bude v rámci projektu CzechPoint spuštěna na OHK nová služba – ověřování shody opisu nebo kopie s listinou /vidimace/ a ověřování pravosti podpisu /legalizace/.
K možnosti poskytování této služby v síti hospodářských komor museli všichni pracovníci složit zkoušku dle zákona č.21/2006 Sb.
..víceOd 1. července 2009 vstoupila v účinnost novela zákona č. 21/2006 Sb. o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu (zákon o ověřování). Občané a podnikatelé, kteří byli doposud zvyklí nechávat si ověřovat listiny a podpisy jen u notářů či na úřadech se budou moci nově obracet i na kontaktní místa hospodářské komory, která jsou zapojena do projektu Czech POINT.
..víceProstřednictvím autorizované konverze dokumentů získáte dokument (převedený z listinné podoby do elektronické a naopak), který bude mít stejné právní účinky jako původní konvertovaný dokument, jehož převedením daný výstup vznikl.
Od 1. července 2009 vstoupil v účinnost nový zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, který upravuje elektronické úkony orgánů veřejné moci vůči fyzickým osobám a právnickým osobám, elektronické úkony fyzických osob a právnických osob vůči orgánům veřejné moci a elektronické úkony mezi orgány veřejné moci navzájem prostřednictvím tzv. datových schránek.
..víceOd 16. 4. 2009 bude spuštěna nová služba pro podnikatele i občany na pobočkách CzechPOINT. Jedná se o vydávání ověřených výpisů z insolvenčního rejstříku, který je dalším informačním systémem veřejné správy zpřístupněným prostřednictvím projektu CzechPOINT a v současné době je spravován ministerstvem spravedlnosti. Zájemci obdrží ověřený výpis na všech 51 kontaktních místech hospodářské komory, jejichž seznam je ke stažení na www.komora.cz.
..víceod 1.1.2009 jsme na OHK v Prostějově rozšířili provoz služby - ověřování dokladů – Czech Point. Projekt Czech Point (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) má zjednodušit občanům přístup ke státu a jeho službám a umožnit jim jednoduchou a efektivní komunikaci s úřady.
..vícePrvním naším klientem, který si přišel pro výpis z obchodního rejstříku a výpis z katastru nemovitostí, byl zástupce společnosti Palírna u Zeleného stromu – Starorežná Prostějov a.s. Zeptali jsme se ředitelky společnosti Ing. Emilie Hnízdilové, jak je spokojena s touto nově zavedenou službou na OHK: „Strašně moc gratulujeme, pro naši společnost to znamená výrazné ušetření času i prostředků. Do této doby, jsme pro výpis z obch. rejstříku museli jezdit do Brna a pro výpis z katastru nemovitostí k místně příslušnému katastr. úřadu, což v praxi znamenalo, že jsme např. pro výpis z kat. nemovitosti v Aši, museli až na druhý konec republiky. Jsme moc rádi, že nyní nám tato činnost zabere maximálně 15 minut. Navíc prostředí kanceláře OHK v Prostějově je velice příjemné a zaměstnankyně úřadu jsou velice vstřícné a ochotné“.
..více