Úřad práce ČR v rámci celé republiky (vyjma hl.m.Prahy) realizuje nový národní projekt „OUTPLACEMENT“ (OUT).
Předmětem projektu je pomoc zaměstnancům podniků, které prochází strukturálními změnami, a které jsou tudíž nuceni své zaměstnance propouštět. Projekt se zaměřuje na zvýšení adaptability těchto zaměstnanců pro nalezení nového pracovního uplatnění.
Pro koho je projekt určen?
Zájemci o zaměstnání (dále jen „ZoZ“), s předpokládaným ukončením pracovního poměru z důvodu hromadného propouštění, o kterém zaměstnavatel písemně informoval krajskou pobočku Úřadu práce ČR nebo UoZ po ukončení takového pracovního poměru.
ZoZ - zaměstnanci, kteří jsou ve výpovědní době.
ZoZ - zaměstnanci, kteří uzavřeli se zaměstnavatelem dohodu o ukončení pracovního poměru;
ZoZ - zaměstnanci, kterým končí pracovní smlouva uzavřená na dobu určitou.
ZoZ - zaměstnanci, kteří mají se zaměstnavatelem uzavřenou Dohodu o pracovní činnosti/Dohodu o provedení práce.
ZoZ - zaměstnanci, kteří ukončí pracovní poměr dle ustanovení § 56 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
Stávající zaměstnavatelé, jejichž zaměstnanci jsou ve výpovědní době nebo je u nich předpoklad ukončení pracovního poměru v řádu měsíců.
Noví zaměstnavatelé, kteří přijímají propouštěné zaměstnance.
Jaké jsou formy podpory?
ZoZ a zaměstnavatelé mohou v rámci projektu využít následujících aktivit projektu.
Monitoring zaměstnavatelů a výběr účastníků
V rámci projektu bude probíhat monitoring a poradenství pro zaměstnavatele, a to jak monitoring zaměstnavatelů, kteří se chystají propouštět své zaměstnance, tak monitoring zaměstnavatelů, kteří deklarují, že budou nové zaměstnance přijímat.
Zapojení účastníků do projektu, vstupní rozhovor a poradenství
Na základě dat o firmách, které se potýkají s problémy a uvažují o propouštění zaměstnanců, budou na půdě firem nebo Úřadu práce ČR realizovány informační schůzky, kde budou potencionálním účastníkům zodpovězeny dotazy týkající se aktivit projektu a případně i otázky ohledně evidence na Úřadu práce ČR. Cílem schůzek bude dosáhnout zapojení účastníků do projektových aktivit.
Poradenský program - v oblasti pracovního práva, finanční gramotnosti a soft skills
Účastníci projektu budou do této klíčové aktivity zařazováni průběžně dle individuálních potřeb a jejich aktuální situace. Snahou bude poskytnout Poradenský program (PP) účastníkům bezprostředně po vstupu do projektu, tzn. ještě v době jejich stávajícího zaměstnání. PP však bude určen nejen účastníkům projektu, kteří jsou ještě v zaměstnaneckém poměru, ale i těm, kterým se nepodařilo rychle nalézt vhodné pracovní uplatnění a již se registrovali na Úřadu práce ČR jako uchazeči o zaměstnání.
Rekvalifikace a vzdělávací aktivity
Cílem je zabezpečení rekvalifikací a vzdělávacích aktivit pro účastníky projektu dle jejich individuálních požadavků a při zohlednění jejich uplatnitelnosti na trhu práce. Rekvalifikace se zaměří na získání odborných znalostí a dovedností vyžadovaných na trhu práce s cílem pomoci účastníkům projektu připravit se na konkrétní pozici anebo očekávání na trhu práce a tím zvýšit jejich zaměstnatelnost a zaměstnanost.
Zprostředkování zaměstnání
Zprostředkování zaměstnání bude v projektech realizováno formou nedotovaných pracovních míst nebo pracovních míst, jejichž financování je podpořeno s využitím prostředků poskytnutých z Operačního programu Zaměstnanost.
Doprovodná opatření
V rámci realizace poradenských aktivit mohou účastníci projektu využívat doprovodná opatření. Jedná se např. o proplácení prokázaných cestovních výdajů. V odůvodněných případech budou moci účastníci rovněž využít služeb hlídání dětí a jiných závislých členů rodiny.
Účastníkům mohou být dále uhrazeny poplatky za vstupní prohlídky u lékaře, popř. za vyšetření nutná ke vstupu do rekvalifikací zabezpečovaných Úřadu práce ČR, rekvalifikací zvolených a do zaměstnávání.
Jaká je návaznost na jiné projekty?
Projekt navazuje na regionální projekty Outplacement v Moravskoslezském kraji, Ústeckém kraji a v kraji Vysočina.
Doba realizace
1.6.2020 – 30.6.2022.
Kam se obrátit pro informace?
Pro více informací se obraťte na tyto pracovníky Úřadu práce v Prostějově:
Mgr. Veronika Berková, 950 154 432, e-mail: veronika.berkova@uradprace.cz
Jaroslav Synek, tel. 950 154 325, e-mail: jaroslav.synek@uradprace.cz
Ing. Věra Crhanová, 950 154 300, e-mail: vera.crhanova@uradprace.cz
Tisková zpráva ÚP ZDE.