Společnost byla založena roku 1992 a od té doby poskytla své IT služby více než 200 zákazníkům. Mezi obory, na které se Melzer specializuje, patří výroba, obchod, projekční a procesní řízení, služby a vodárenství.
Tým specialistů z Melzer má za sebou 25 let zkušeností s implementací informačního systému QI. Za tu dobu získali jedinečné know-how, které zoptimalizuje procesy i řízení firem a podniků, usnadní administrativu a ušetří výrazně i finanční prostředky. Díky úzké spolupráci Melzer s výrobcem systému QI, společností DC Concept, a.s., se daří promítat tyto zkušenosti do informačního systému QI a tím jej neustále zdokonalovat. Velkou výhodou systému QI je jeho KOMPLEXNOST. Jeden informační systém obsahuje funkcionalitu, kterou je schopen podpořit nejen všechny běžné procesy probíhající ve firmách a podnicích, ale i projektově řízené akce. Může tak nahradit řadu specializovaných aplikací od různých výrobců a odstranit tak řadu z toho plynoucích problémů. www.melzer.cz
V rámci této příležitosti jsem požádala o rozhovor jednatele společnosti Ing. Jiřího Melzera.
V oblasti IT je slušná konkurence, čím je vaše firma zajímavá pro zákazníky?
Tak především je to o stabilitě a letitém know how v oblasti implementace informačních systémů a pak – my neprodáváme pouze software, ale komplexní IT řešení, které zahrnuje, že umíme zoptimalizovat procesy a řízení firem a podniků. To je přidaná hodnota, která pak přináší zákazníkům vyšší ziskovost, ušetří čas, odstraní zbytečnou administrativní zátěž. Našim zákazníkům pak nadále poskytujeme plnou podporu a bezpečí pro práci s informačními technologiemi.
Také informační systém QI, se kterým pracujeme, je unikátní a jako jediný na trhu v ČR má v sobě současně zabudovány Funkce pro podporu projektového řízení, Funkce umožňující modelovat procesy a řídit na základě nich work-flow, Funkce pro správu dokumentů (DMS), E-shop, Docházkový systém a Funkce pokročilého plánování výroby (APS).
Slyšela jsem, že vás čeká příští rok významné výročí. Můžete nám říct něco bližšího?
Ano, příští rok, tedy v r. 2017, budeme slavit 25. výročí založení společnosti. Začínali jsme ve čtyřech lidech v r. 1992 a sídlo jsme měli v rodinném domku, nyní máme přes 50 zaměstnanců v novém sídle firmy na ul.Kojetínská v Prostějově a dále pobočky v Praze a v Brně. No a stále se rozrůstáme…
To už je dost velký kolektiv, jak si ve firmě dokážete udržet odborníky?
Hlavním tmelicím prvkem je zajímavá a smysluplná práce. Řada lidí je s námi již více než 15 let, hodně jsme toho společně prožili a dokázali. Snažíme se v rámci našich možností vytvářet pro naše zaměstnance dobré pracovní podmínky a pořádáme i různé akce mimo pracovní dobu, jako je třeba Melzer cup, což je sportovní klání v tenisu, společné výlety na kolech, sjezdy řek, lyžování, ale také posezení ve vinném sklípku.
Co byste si přál do budoucna?
Hlavně aby nám dobré vztahy a pracovní nadšení vydržely i do příštích let. Rádi bychom také vybudovali nové sídlo firmy v Prostějově, takové IT centrum Melzer, které by bylo ozdobou města Prostějov a poskytovalo zároveň poradenství a školicí prostory pro zájemce z řad zákazníků i veřejnosti.
Děkuji za rozhovor.
Za OHK v Prostějově bych Vám ráda popřála úspěchy v podnikání a další rozvoj společnosti.